Třídění a recyklaci v Královéhradeckém kraji podporuje nová kampaň


V návaznosti na celostátní kampaň společnosti EKO-KOM, také v Královéhradeckém kraji s podzimem startuje nová komunikační kampaň. Ta klade důraz především
na skutečnost, že výrobky z recyklovaných materiálů mají stejnou hodnotu, jako výrobky z prvotně zpracovaných surovin.

"Chceme lidem názorným způsobem ukázat, že výrobky z recyklovaných materiálů jsou běžnou součástí našeho života a že jsou stejně užitečné a spolehlivé jako výrobky z původních surovin. Tyto příklady zároveň lidem ukazují, jak jsou využívány odpady, které doma třídíme a dávají třídění další smysl," vysvětlil změnu strategie Tomáš Pešek, regionální manažer společnosti EKO-KOM, která se významně podílí na spolufinancování nákladů spojených se sběrem, svozem, tříděním a využitím odpadů.
Tvůrci nových vizuálů se zaměřili na předměty běžné denní spotřeby. V inzerátech
a na plakátech tak můžeme spatřit například noviny, toaletní papír, vodovodní kohoutek nebo interiér automobilu. "Často si ani neuvědomujeme, kolik věcí kolem nás je vyrobeno z recyklovaných odpadů. Typickým příkladem jsou například trička a fleecové mikiny, které se vyrábí z vytříděných PET lahví", uvedla Lenka Bacovská z Centra evropského projektování. Každý předmět zobrazený na reklamních materiálech má jakousi visačku, na které je uveden podíl obsažených recyklovaných materiálů. "Vezměme třeba takový toaletní papír, ten může být až ze sta procent vyroben z recyklovaného materiálu a přesto zůstává stejně spolehlivý", dodává s úsměvem Lenka Bacovská.
A co že je to recyklace? "Při recyklaci jsou zpracováním odpadů znovu získávány materiály,
ze kterých byly výrobky vyrobeny. Každý z nás svým chováním může ovlivnit co se s odpady dále stane. Pokud odpad správně roztřídíme, umožníme tak jeho zpracování a recyklaci. Pokud odpad bez přemýšlení vyhodíme do popelnice, s největší pravděpodobností bude odpad uložen na skládce nebo shoří ve spalovně", vysvětlil Tomáš Pešek.
Nové vizuální zpracování kampaně se objeví především v regionálním tisku. Více informací
o projektu lze nalézt na www.cistykraj.cz.